Zaloguj się
Dōjima pochodzi od nazwy fundacji na rzecz Wymiany Ryżu, założonej przez samurajów w 1697 roku, w Osace, w Japonii gdzie piękno pojedynczego ziarna ryżu i uczucie ukojenia, jakie potrafi wywołać działają jak uwodzicielska zbroja.
Dōjima przekształca się w puder w połączeniu z ciepłem skóry. Ta chmura pudru ryżowego, podkreślona jaśminem i irysem, utrzymuje się przez cały dzień. Miękką fakturę ryżu unosi ku górze ciepło sproszkowanej ambry, przyozdobionej suszonymi przyprawami, drewnem i kremowym piżmem.
akord ryżu, absolut gałki muszkatołowej, ketmia piżmowa, jaśmin, irys, absolut szałwii muszkatołowej, labdanum CO2, drzewo sandałowe i cenne piżma
Nuty Zapachowe
O marce Mona di Orio
“Jedną z najważniejszych cech kompozycji, które tworzę, jest światło. Uwielbiam bawić się zapachami tak, jak malarz bawi się światłocieniem. Nuty głowy są jasne i pełne blasku, nuty serca — pełne refleksów, a nuty bazy osadzone w mroku” — tak Mona di Orio opowiadała o swojej filozofii tworzenia perfumiarskich arcydzieł. Na jej pracę i myślenie o zapachach wpłynęło niewątpliwie klasyczne wykształcenie, erudycja i ponad piętnastoletni staż u jednego z największych autorytetów perfumiarstwa Edmunda Roudnitski.
To zapachy, których nie da się zapomnieć, a tym bardziej podrobić czy zastąpić. Unikalne, wielowątkowe, pełne głębi. Jest w nich pokora wobec surowca i zmysłu węchu, prawdziwa pasja i coś niezwykle rzadkiego i trudnego do nazwania — pewnie dlatego tak poruszającego.
Mona di Orio zmarła nagle w 2011 roku. Jej dzieło kontynuuje Jeroen Oude Sogtoen.